Uni ako unikát, Kret ako ...

Autor: Ján Antolík | 5.10.2012 o 21:16 | (upravené 6.10.2012 o 20:21) Karma článku: 11,89 | Prečítané:  674x

Banky. Jednými milované inými nenávidené inštitúcie. Bohužiaľ, po skúsenosti s našou bankou sa s okamžitou platnosťou zaraďujem do tej druhej kategórie.

 

Ale pekne po poriadku. Všetko to začalo kúpou bytu čo bolo podmienené čerpaním hypotekárneho úveru. Aby sme si život zjednodušili, požiadali sme nezávislé hypotekárne centrum o prieskum úrokovej sadzby. Zo všetkých ponúknutých bánk nám ponúkla celkom slušnú úrokovú sadzbu UniCredit banka(teda slušná na slovenské pomery a momentálnu situáciu).

Dookola vysielaná reklama s mottom „nízky úrok pre každého“ nám znela veľmi lišiacky a preto sme si zašli tieto skoro neuveriteľné ponuky do banky overiť. Na obed sme si dohodli stretnutie s „hyporadcom“ banky. Po polhodinovom čakaní na pána zamestnanca, ktorého ani nenapadlo sa nám čo by len ospravedlniť za zdĺhavé čakanie, nás “srdečne“ privítal krásnym mlčanlivým tichom. Túto nemú bariéru sme rozbili požiadaním o vytvorenie profilu a zároveň výpočet úrokovej sadzby. Pán mlčanlivý čosi zamrmlal, opýtal sa nás na výšku úveru a jeho dobu splatnosti, naťukal to do kalkulačky a lemravým krokom sa pobral ku tlačiarni. Predložil tento zdrap papiera pred nás a prečítal nám len to, čo sme dávno vedeli, keďže presne tú istú kalkulačku má banka na svojej webovej stránke. To nenaplnilo naše očakávania, keďže úrok bol o niečo vyšší ako ten z reklamy. Avšak, pre takúto úrokovú sadzbu sme nesplnili podmienky o ktorých sa banka v ich reklamnom spote a letákoch akosi pozabudla zmieniť, preto nám „nízky úrok pre každého“ bol odmietnutý. Na manželkinu pripomienku o zavádzaní ľudí klamlivou reklamou, sa pán bankový hypo poradca prvý krát úprimne pousmial. Nahnevaní sme odtiaľ odišli.

O trochu lepší úrok nám pomohol vydobyť až pán z hypotekárneho centra, ktorému zákaznícky servis nebol tak ľahostajný ako priamemu zamestnancovi banky. Po všetkých tých papierovačkách medzi bankami a úradmi sme boli podpísať finálne zmluvy s bankou. Tam nám bol pridelený náš osobný bankový poradca.

Pre tých, ktorí nevedia ako „skvelo“ UniCredit banka funguje, musím spomenúť, že každý zákazník ma svojho vlastného bankového poradcu, ktorý sa má starať o spokojnosť a požiadavky klientov vo svojom portfóliu.

Nápad skvelý, no realizácia . . . uvediem príklad, ak pán osobný poradca nie je v práci a vy ako nový klient potrebujete informácie o tom kedy vám bude doručená platobná karta, tak sa to jednoducho nedozviete. Len PÁN OSOBNÝ PORADCA má prístup do vášho profilu a len on môže robiť čarovné úkony a podať tajuplné informácie. Nehovoriac o tom, že banky po celom svete vám pošlú platobnú kartu poštou, naša banka vám ju doručí len na pobočku, kde sa musíte osobne dostaviť a to len do 17tej.

A ak pán poradca je často zábudlivý, ako ten náš, tak sa vám zrazu otvorí nový pohľad na bankovníctvo. „Len“ mesiac sme čakali na platobnú kartu a ak by sme číslo nášho nového účtu nemali zapísané v hypozmluve, ani by sme nevedeli kde poslať peniaze na prvú splátku úveru. Žiaden dokument s informáciami o účte sme totiž nedostali. Náš pán poradca taktiež akosi pozabudol na nami vyplnenú žiadosť pre Internet Banking a tak sme museli ísť do banky podpísať, po dvoch týždňoch jeho nič nerobenia, novú. Nedá mi nespomenúť , pre prvé spustenie mobilnej aplikácie Internet Banking, musíte ísť osobne do banky, kde musíte podpísať zmluvu.

O nič lepšie na tom nie sú vedomosti zamestnancov. Na Unitel-i (zákaznícky servis cez telefón) nám nami nevysvetliteľné poplatky nevedeli vysvetliť a tak nás odvolali na pána poradcu. Pán osobný poradca bol na dovolenke a jeho zastupujúca osobná poradkyňa nevedela nájsť ani kľúče od šuplíka a nieto ešte poradiť nám.

Hlavné je, že banka zarobí na poplatkoch o ktorých neboli klienti dostatočne oboznámení a pravdepodobne  jej zamestnanci školení.

Na poslednej povinnej návšteve u pána osobného poradcu, sme požiadali o kreditnú kartu, keďže nám známi prezradili, že ju k Hypoúčtu môžeme mať zadarmo. Pán osobný poradca len zneistene pritakal hlavou a nútene  s nami vyplnil žiadosť. Po dvoch týždňov mlčania sme sa šli informovať do inej pobočky banky o stave nasej žiadosti. Napodiv milá a v celku znalá slečna na nás s údivom pozerala čo sa jej snažíme nahovoriť, keďže ona v systéme žiadnu žiadosť o vydanie kreditnej karty neeviduje. Potvrdila nám to dokonca aj jej manažérka, ktorá má prístup k týmto informáciám. Pri tejto príležitosti sa asi slečne nedalo neopýtať či nám náš osobný poradca nezabudol spomenúť celkom slušnú kreditnú kartu s balíčkom benefitov, na ktorú sme mali nárok úplne zadarmo.

To bol ten moment, keď nás lenivosť, neochota a hlúposť nášho osobného poradcu vytočila . Okamžite sme požiadali o zámenu poradcu. Slečna za pultom nám oznámila, že presuny zákazníkov sa v Bratislave nerobia, a ak áno, tak len vo výnimočných prípadoch a to iba raz ročne a................................. za poplatok.

ZA POPLATOK ??!!?!!

Ja klient, nechám zarobiť banku na poplatkoch a úrokoch z úveru tisícky eur ročne a ak som nespokojný s neschopným osobným poradcom, tak ako za TREST mi ešte dajú poplatok za jeho výmenu?

A nie je nespokojnosť zákazníka dostatočne výnimočný prípad??

Kam táto banka smeruje a kto vôbec prišiel na tento „jedinečný“ nápad pre spoplatnenie takejto hlúposti.

Ak niekto z kompetentných číta tento blog, prosím Vás, urobte si poriadok vo vašej banke, pretože pri prvej vhodnej ponuke od inej banky sa s vami s úsmevom rozlúčime.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

PRIMÁR

Lekári sa môžu mýliť. Päť príbehov o zlej diagnóze

Nikto netúži byť medicínskou záhadou. Ale je jednoduché sa ňou stať.

EKONOMIKA

Nové pravidlá zásadne ovplyvnia ľudí. Dlžníkov aj exekútorov

Sociálna poisťovňa môže siahnuť na účet aj bez exekútora.


Už ste čítali?