reklama

Ako je to v Bratislave z pohľadu mojich očí

Nedávno som čítal úryvok z knihy PrešpoRock od Borisa Filana, ktorý ma veľmi zaujal. Páčilo sa mi ako autor opisuje Bratislavu a pripisuje jej ľudský charakter. Keďže, patrím do skupiny cépečkárov rozhodol som sa opísať naše hlavné mesto tak ako ho vnímam ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (97)
Prešporok
Prešporok 

I keď dva mesiace pobytu v Prešporku je veľmi krátka doba na to, aby som mohol robiť úsudky prvý dojem ostane vždy len prvým. Celý život som žil vo veľkých mestách a tak som si na bratislavský ruch pridlho zvykať nemusel. Škrípanie koľajníc električiek ako aj neustále trúbenie všade ponáhľajúcich sa netrpezlivých šoférov už ani nevnímam. Počet billboardov na počet obyvateľov mesta je približne rovnaký a to že každý pekný výhľad ktorý sa ponúka je okorenený reklamnými sloganmi.

V meste kde ceny storočných bytov v zastaraných bytovkách na kraji mesta sa vyrovnajú cenám luxusných víl vybudované v zabudnutých dedinkách. A o parkovaní sa ani hádam nemuším zmieňovať. Naši súdruhovia pri budovaní cestných komunikácii nepočítali s tým, že priemerná slovenská rodina si raz “dovolí“ vlastniť automobil alebo aj dva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O hlad a naše zdravie je tu určíte postarané. Ako pán Filan uviedol vo svojej knihe, Bratislava by sa mohla premenovať na „ City of pharmacies and pizzerias“. Hromada nákupných centier ponúka zľavnený tovar, ktorý aj napriek tomu ostáva predraženým.

O ľuďoch mám zatiaľ veľmi pozitívny názor. Možno to bude tým, že každý tretí obyvateľ je cépečkár. Tak ako i ja. Stretol som sa aj s negatívnymi názormi a myslím si, že súdiť ľudí odkiaľ pochádzajú je detinské. Každá problematika (teda ak sa to dá vôbec takto nazvať) má rôzne uhly pohľadu. Prišiel som totiž na to, že ľudia si kladú nesprávnu otázku. Namiesto otázky, z akého mesta pochádzaš, by sa mohli opýtať, čo môžeš mestu dať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A aký ľudský prívlastok by som dal Bratislave ja? Ešte je asi priskoro na to aby som ju charakterizoval.

Aké charakteristiky by ste jej dali vy....... blaváci ?

Ján Antolík

Ján Antolík

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Radsej citajte moj blog :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu